ریسه های تزئینی

ریسه های تزئینی

از دیرباز تا به امروز، برای هر مراسم شادی  اولین و ساده ترین اقدام برای تزئین فضا استفاده از ریسه های نوری بوده است. تزئینات همیشه با نورپردازی رنگ و لعاب جذابی به خود گرفته است و ریسه هایی که با مرور زمان مدرن تر شده و از آن طرح های قدیمی فاصله گرفته است و امروزه با محصولات ریسه ال ای دی میتوانیم در مراسم های شادی، بیشتر فضا را آرایش دهیم.

ریسه LED تزیینی یک نوار طولانی (Tape) است که چیپ های کوچک LED در بازه‌های مشخص قرار گرفته‌اند. نوار در متراژ و ابعاد مختلف اما به اندازه کافی باریک هستند که در تمام محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
در گذشته ریسه ها به صورت لامپی و از نوع لامپ های سایز بزرگ بودند که برای آراستن مراسم و معابر و… استفاده می شد. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دیودهای LED، تولید کننده ها نیز به سمت تولید و عرضه ریسه LED تمایل پیدا کردند.
ریسه را می توان بر اساس نوع تکنولوژی ساخت، شکل ظاهری و حتی نوع کاربرد نیز دسته بندی نمود. اگر بخواهیم ریسه را بر اساس نوع تکنولوژی لامپ دسته بندی کنیم، به دو دسته ریسه لامپی (رشته ای) و ریسه LED دسته بندی می شود. که در این میان ریسه LED خود به چند نوع مختلف از لحاظ ظاهری دسته بندی می شود.

ریسه ها به عنوان تزیینات روشنایی و نورپردازی از آنها استفاده می شود که دارای مدلهای مختلفی می باشند که در مکانها و موقعیت های متفاوتی می توان از آن ها بهره برد. به طور مثال از آن ها در سقف های کاذب، روشن کردن پله ها،در لبه باغچه ها،زیر کابینت ها و اطراف درب ها و… می توان استفاده کرد.

blank

ریسه LED به دو گروه کلی تقسیم می شود که عبارتند از :

  • ریسه شلنگی
  • ریسه نواری

اغلب ریسه های ال ای دی SMD موجود در بازار با اسامی 3014, 5050, 5730 و… موجود می باشند . در واقع این اعداد نشانگر اندازه چیپ ال ای دی می باشند. چیپ ال ای دی نیمه رسانا و یا منبع روشنایی آن می باشد که یک طرف آن به قطب مثبت و طرف دیگر آن به قطب منفی متصل شده است . 

ریسه شلنگی 3014:

 از خصوصیات ریسه شلنگی 3014 می توان به جنس منعطف ، نور شفاف، میزان مصرف برق کم، نصب راحت بدون نیاز به ترانس و قابلیت برش به مقدار دلخواه اشاره کرد. ریسه SMD شلنگی 3014 برای نورپردازی به صورت نور مخفی استفاده می شود.

ریسه شلنگی 5050 :

این نوع ریسه شفافیت خیره کننده ای ایجاد میکند و باعث زیبایی قابل توجهی در محیط می شود. میزان برق مصرفی در این ریسه ها کم می باشد. برای نورپردازی مخفی در رستوران ها وتالار ها و فضای باز استفاده میشود. این ریسه ها در برابر باران و برف و گرد و غبار مقاوم میباشند.

ریسه ی شلنگی 5730:

این نوع ریسه در محیط های داخلی و خارجی کاربرد دارد وبه دلیل برش آنها به اندازه کوچکتر در مناطق مختلفی قابلیت نصب را دارد. از آنها در محیط های کار و آلاچیق ها و خانه های تابستانی میتوان استفاده کرد. ریسه های شرکت تک تاب از این نوع می باشند که دو لاین و در رنگ های مختلف آفتاب، مهتاب،انبه ای، بنفش وآبی عرضه خواهند شد.

blank

ریسه نواری:

این ریسه ها حاوی نوار خود چسبنده ای است که LED ها در فواصل منظم بر روی یک بستر آلومینیومی خطی مونتاژ شده اند. پس از نصب و اتصال به برق، کل طول نوار ال ای دی روشن، و نور به صورت خطی گسترده می شود. قابلیت انعطاف پذیری، امکان جداسازی و برش، ایجاد اشکال مختلف و نوردهی بالا در حجم کم از ویژگی های بارز این نمونه از انواع لامپ های LED می باشد. ریسه ال ای دی علاوه بر محیط های داخلی ساختمان، در محیط های خارجی مانند نورپردازی نما و نورپردازی باغچه و حیاط ساختمان نیز کاربرد فراوان دارند.

blank

مزایای ریسه های LED:

  • طول این نوع ریسه های نوری می تواند به طور سفارشی و به تناسب نیاز شما مشخص شود.
  • ریسه های ال ای دی را به دلیل انعطاف پذیری  می توان به راحتی در فضاهایی حتی غیر ممکن نصب نمود.
  • رنگ، شکل، اندازه و قدرت نوری این نوع LED ها بسته به نوع عملکرد و نیاز دکوراسیون با استفاده از ریموت قابل انتخاب است.
  • ریسه هایLED   در برابر آب و هوا مقاومت خوبی دارند، بنابراین می توانید آنها را در هوای مرطوب و فضاهای بیرونی خانه خود نیز استفاده کنید.
  • این نوع چراغ ها در هر وات، نور بیشتری از سایر چراغ ها، تولید کرده و  برق مصرفی کمتری نیز نسبت به آنها دارند.
به کمک نیاز دارید؟ با ما گفتگو کنید