گزارش شبکه استانی کردستان از شرکت کانیا نور برزین زاگرس

گزارش شبکه استانی کردستان از شرکت کانیا نور برزین زاگرس

در تاریخ 6 شهریور 1399گروه تلویزیونی شبکه استانی کردستان به مناسبت سال جهش تولید و همچنین با توجه به رشد چشمگیر تولیدات داخلی در این شهرستان، از طرف برنامه ای با عنوان “گه شه ی به رهه م” برای تهیه گزارش از روند تولید در سطح شهرستان و شهرک صنعتی بانه به شرکت کانیا نور برزین زاگرس (کارخانه تک تاب) مراجعه کردند.

جناب آقای رحمانی مدیرعامل محترم شرکت و کارآفرین برترشهرستان فرمودند شرکت کانیا نور برزین زاگرس در سال 1396 زمینی به مساحت 2100 متر مربع تحویل گرفته و پس از یک سال ساخت آن را تمام و در سال 1398 رسماً موفق به اخذ پروانه بهره برداری شدند. ایشان فرمودند در ابتدای کار با 29 نفر شروع به کار کردند و طی مراحل مختلف به تعداد 137 نفر کارگر بیمه شده رسیدند و به دلیل مسائل و مشکلات مربوط به کرونا تعدیل نیرو انجام شده و تعداد به 112 نفر کاهش یافته است. ایشان خاطر نشان کردند این تعداد نفر ظرفیت کامل کارخانه نمی باشد و کارخانه ظرفیت 150 نفر و بیشتر را دارد.

blank

جناب آقای رضایی کارشناس استاندارد شهرستان بانه درزمینه کیفیت محصولات و پروسه نظارت بر آن ها فرمودند واحدهای تولیدی بعد از گرفتن مجوزهای لازم (ساخت و پروانه بهره برداری) از اداره صنعت و معدن به اداره استاندارد مراجعه کرده و بعد از کامل کردن مدارک و بارگذاری در سامانه توسط اداره استاندارد، از طرف این اداره به واحد تولیدی مربوطه مراجعه خواهند کرد و با توجه به الزامات استاندارد شروع به نمونه برداری می کنند.

blank

جناب آقای مهران مدیر تولید کارخانه در زمینه ی بهره مندی از ظرفیت کامل کارخانه اظهار کردند کارخانه شامل دو خط دستی واتوماتیک می باشد که در قسمت اتوماتیک صفر تا صد دستگاه ها توسط مهندسان کارخانه راه اندازی شده است و باعث پیشرفت در تولید کارخانه شده است. ایشان خاطر نشان کردند که در اسفند ماه 98 تولید روزانه 18 هزارلامپ بوده اما از ابتدای سال 99 تولید به روزانه 25 هزارلامپ رسیده است.

blank

افزایش تمایل تولیدکنندگان به کار در سال جهش تولید

سیاست جلوگیری از واردات بی رویه،موجب افزایش رغبت و تمایل برای تولید كالای داخلی شده است و از طرفی این مساله به جذب نیروی كار بیشتر کمک می كند. دولت می تواند با تداوم این سیاست سبب موجبات جهش تولید در کشور را فراهم نماید. دراین راستا جناب آقای رحمانی فرمودند بازارهدف کارخانه ما تامین نیازهای داخلی است که در این راستا 22 نوع محصول متنوع را به بازار عرضه نموده ایم و در فازهای بعدی، هدف شرکت تولید ریسه های شلنگی به صورت کاملا داخلی می باشد.

blank

خانم عظیمی کارشناس بهداشت و ایمنی کارخانه در رابطه با اقدامات انجام شده در زمینه ایمنی اظهار کردند با شناسایی ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور موجود در پروسه تولید و بهره گیری از پارامترهای مهندسی توانسته اند برنامه عملیاتی ایمنی را پیاده سازی کنند. ایشان در ادامه خاطر نشان کردند آموزش های لازم در رابطه با کرونا علاوه بر روش های چهره به چهره به صورت جزوه های آموزشی در اختیار پرسنل قرار گرفته است و خوشبختانه با همکاری مدیریت ارشد و کارکنان کارخانه زنجیره انتقال قطع گردیده است.

blank

در پایان اقای رحمانی از سازمان صنعت و معدن استان کردستان به عنوان بازوی توانای کارخانه درحل مشکلات تشکرنمودند و با بیان جمله ای که “لذت تولید بالاتر از لذت انباشتن سرمایه است” از سرمایه گذاران توانا خواستند در جهت اشتغال زایی قدم بردارند تا جوانان بتوانند با خیالی آسوده تشکیل خانواده بدهند.

به کمک نیاز دارید؟ با ما گفتگو کنید